Jak dochodzi do uszkodzenia tylnej belki?
Po dłuższym czasie eksploatacji tylne zawieszenie aut francuskich często staje się uciążliwe w użytkowaniu. Problemy z tylną belką mogą wystąpić wcześniej np. poprzez wodę, która dostanie się do podzespołów. Części zawieszenia ulegają zużyciu lub niszczą się pod wpływem rdzy. Kierowcy samochodów Peugeot, Citroen lub Renault powinni niezwłocznie zgłosić się do serwisu w przypadku zauważenia jakichkolwiek niepokojących oznak awarii.
Typowe objawy uszkodzenia elementów tylnej osi to:
- piszczenie
- zgrzytanie
- stukanie w tylnym zawieszeniu
- trzeszczenie
- widoczne nadmierne pochylenie kół w kierunku środka auta
Nasza specjalność – naprawa tylnych belek Poznań:
Nasza firma to lider w dziedzinie regeneracji tylnego zawieszenia do francuskich aut marek Peugeot, Citroen oraz Renault. Nasze centrum naprawcze wyposażone jest w specjalistyczną linię technologiczną do regeneracji tylnych belek.
Każdy etap produkcji nadzorowany jest przez lidera, który kontroluje prace tak, aby nasze produkty był najwyższej jakości. Nowoczesne narzędzia i doświadczona kadra pozwala nam regenerować dziesiątki belek dziennie do różnych modeli aut francuskich.
Proces regeneracji tylnej osi Przeźmierowo
1. Demontaż
Za pomocą ściągaczy hydraulicznych i podgrzewaczy indukcyjnych dokonujemy rozbiórkę tylnej osi. Pozyskane części są segregowane.
2. Śrutowanie
Każdy z elementów jest oczyszczany z rdzy i brudu, a następnie weryfikowany pod kątem przydatności do montażu.
3. Renowacja podstawy
Wymiana czopów belki odbywa się na specjalnych stołach wyposażonych w prasy hydrauliczne. Do montażu używamy tylko czopów najwyższej jakości, które są mocniejsze niż te oryginalne. Sprawdzana jest także osiowość trawersu pod kątem geometrii.
4. Regeneracja wahaczy
Gniazdo osadzenia łożysk zostaje poddane naprawie, a następnie przeprowadzana jest kontrola geometrii wahacza.
5. Lakierowanie
W zależności od potrzeb używamy lakieru satynowego lub matowego .
6. Montaż
W końcowym etapie wszystkie elementy są zbierane w całość. Podczas montażu używamy silentblocków oraz łożysk renomowanych producentów. Osie są regulowane do optymalnych wysokości zgodnie ze specyfikacją techniczną producenta do danego modelu auta. Po montażu belka jest jeszcze raz kontrolowana.